Facebook Adverteren
Facebook heeft in Nederland maar liefst 10,8 miljoen gebruikers. Hiermee is het het grootste en meest populaire social media in Nederland. Waar Facebook het onder jongeren tot 20 jaar aflegt tegen kanalen als Instagram en YouTube is het platform in de leeftijdscategorie 30 tot 80+ nog altijd veruit de grootste speler op de markt. 7,6 miljoen mensen gebruiken het social media kanaal zelfs dagelijks. Deze cijfers maken duidelijk dat de kans dat jouw doelgroep zich op Facebook bevindt vrijwel 100% is! Tijd om hier gebruik van te maken door middel van Facebook adverteren.
Wil jij adverteren op Facebook? Onze social media specialisten in Eindhoven houden van een Vlijmscherpe aanpak. Doordat wij jouw Facebook advertentie campagnes zo efficiënt en specifiek mogelijk inrichten, weten wij jouw doelgroep op heel gerichte wijze te bereiken. Bespreek vrijblijvend met ons de mogelijkheden.
Voordelen van Facebook adverteren
- Een van de grootste social media kanalen in Nederland;
- Zeer gerichte targeting opties op basis van interesses, demografie en sociale kenmerken;
- Eenvoudig adverteren, bijsturen en rapporteren in de Facebook bedrijfsmanager;
- Vergroten naamsbekendheid en meer bezoek op je website;
- Inzetbaar in de hele customer journey;
- Vakkundige begeleiding van onze social media specialisten in Eindhoven.
Organisch Facebook bereik
‘Organisch bereik’ staat voor het aantal mensen dat jouw Facebook berichten op hun tijdlijn voorbij ziet komen. Een voordeel van deze methode is dat het niets kost. Maar helaas is het niet eenvoudig om organisch veel mensen te bereiken; het algoritme van Facebook verandert namelijk voortdurend. Tegenwoordig mag je van geluk spreken als je met organische berichten 4% van jouw volgers bereikt. En je weet dan niet eens of je de juiste doelgroep in de juiste fase van de customer journey te pakken hebt. Daarmee willen we niet zeggen dat je geen organische berichten meer hoeft te posten op Facebook. Een goed gevulde en actuele Facebookpagina geeft mensen vertrouwen. Bovendien zijn er tal van mogelijkheden die je in kunt zetten om het organische bereik van berichten te verhogen. Hulp nodig bij het opzetten en inplannen van effectieve en organische Facebook content? Ook hier helpt Vlijmscherp je graag bij.
Betaald Facebook bereik
Facebook werkt hetzelfde als heel veel andere bedrijven; wie betaalt krijgt meer. Adverteren op Facebook opent een wereld aan mogelijkheden. Ook voor een niet al te groot budget verhoog je het bereik van jouw Facebook berichten aanzienlijk. Én je kiest zelf aan wie en op welk moment je jouw Facebook advertenties laat zien. De Facebook bedrijfsmanager tool biedt de mogelijkheid te targeten op onder andere:
- Locatie
- Geslacht
- Leeftijd
- Demografische gegevens
- Interesses
- Gedrag
Ingestelde doelgroepen sla je eenvoudig op zodat je ze in een volgende campagne opnieuw kunt gebruiken. Ook is het mogelijk om een vergelijkbare of ‘lookalike’ doelgroep aan te maken. Zo bereik je nieuwe mensen op Facebook die vergelijkbaar zijn met je meest waardevolle doelgroepen.
Facebook retargeting
Een apart onderdeel van adverteren is Facebook retargeting (ook wel Facebook remarketing genoemd). Het zal je vast al ooit opgevallen zijn; je hebt doorgeklikt op een Facebook advertentie en ‘opeens’ zie steeds vaker advertenties van dit bedrijf terug op je tijdlijn.
Dit is natuurlijk geen toeval. Facebook retargeting werkt zeer goed om geïnteresseerden alsnog over te halen tot een sale of andere conversie. Dit is ook de redenen waarom onze Vlijmscherpe specialisten aanraden om Facebook retargeting in te zetten. De twee belangrijkste vormen van retargeting zijn:
-
Websitebezoekers retargeten
Dit kan door middel van de Facebook pixel, een klein stukje code dat je kunt plaatsen op jouw website. De Facebook pixel registreert welke ingelogde Facebook gebruikers pagina’s op jouw website bezocht hebben, vanuit welke advertenties ze doorgeklikt hebben en of ze producten aan een winkelmandje hebben toegevoegd. Hier kun je vervolgens binnen Facebook adverteren een aparte (gehashte) Facebook remarketing doelgroep van maken die je gerichte advertenties laat zien.
-
Gebruik maken van dynamische advertenties
Dynamic Product Advertising is een advertentiemogelijkheid die specifiek gericht is op Facebook retargeting. Dynamische advertenties zijn vooral interessant als je een (groot) aantal producten verkoopt; laad jouw productfeed in en Facebook laat elke bezoeker automatisch de meest relevante advertenties zien. Dit kunnen producten zijn die iemand eerder al bekeek of in het winkelwagentje plaatste, maar ook relevante nieuwe productaanbevelingen.
Onze Vlijmscherpe social media specialisten adviseren je graag over welke retargeting opties bij jouw bedrijf passen.
Facebook adverteren uitbesteden?
Facebook adverteren uitbesteden doe je bij Vlijmscherp! Wij zorgen dat Facebook voor je gaat werken en uiteindelijk meer klanten oplevert. Meer weten? Kom eens langs op ons kantoor in Eindhoven of bel met onze specialist.