Training Google Ads
Wil je zelf de fijne kneepjes van het zoekmachine adverteren leren? Kies dan voor onze maatwerk 1-op-1 training Google Ads. Onze SEA trainer is een Google Certified Professional met ruim 10 jaar ervaring in zoekmachine adverteren. Onze Google Ads training haakt in op jouw kennisniveau en bevat zowel een theoretisch als praktisch gedeelte. Je leert het op de juiste wijze inrichten van een Google Ads account. Daarnaast komt het creëren van inzicht in de online resultaten aan bod (het definiëren van de daadwerkelijke KPI’s per fase). Wij analyseren hierbij samen de customer journey van bezoekers en bepalen hierbij in welke mate de verschillende (online) kanalen elkaar (positief) beïnvloeden. Doelstelling is het resultaat uit de Google Ads campagnes verder te laten toenemen. Met een gedegen Google Ads strategie komt de online marketeer daadwerkelijk “in control” en wordt elke marketingeuro op basis van inzicht en kennis zo efficiënt mogelijk besteed.
Onze training Google Ads duurt een gehele dag van 9:00 tot 16:00 uur (met uitloop tot maximaal 17:00 uur) en vindt plaats op onze locatie in Eindhoven. De trainingsdag wordt in overleg met onze trainer gekozen. Koffie, thee en de lunch met diverse luxe broodjes wordt verzorgd door Vlijmscherp. Hieronder een overzicht van de trainingsdag:
Trainingsprogramma Google Ads
Deel 1: Google Ads Search fundamentals
• Google Ads fundamentals
• Google See Think Do Care
o Opdracht: Doelstellingen (KPI’s) bepalen
• Kwaliteitsscore
• Accountstructuur
• Zoekwoorden
• Advertenties
• Advertentie-extensies
o Opdracht: Accountstructuur opzetten
o Opdracht: Zoekwoordentypen bepalen
• Bespreken opdracht
Deel 2: Strategie & Analyse
• Biedstrategieën
• Google Ads Metrics
• Uitleg Google Analytics / Google Ads analyse
o Opdracht: Analyseren huidige situatie
o Opdracht: Analyseren assisted conversion (inzicht in customer journey)
• Bespreken opdracht
Lunch (deze wordt verzorgd door Vlijmscherp)
Deel 3: Plan van aanpak & Google Ads editor
• Campagne / Account strategie
o Opdracht plan van aanpak maken + aanpak verdedigen
• Google Ads online interface
• Google Ads Editor
o Opdracht Search campagne bouwen online interface
o Opdracht Search campagne bouwen Google Ads Editor
• Bespreken campagnes
Deel 4: Display & Video
• Google Display Network
• Remarketing
• Video Advertising
• Analyse Huidige situatie
• Opdracht bouwen Display campagne
• Bespreken campagnes
Deel: 5 Vragen
• Afsluiting van de training Google Ads