Online Marketing: Voorbereiden op Black Friday 2020?!
Black Friday staat weer voor de deur en wij als Online Marketeers moeten hier natuurlijk tijdig op inspelen! Doe je mee aan Black Friday? Laten we dan zorgen dat jij jouw online kanalen zo goed mogelijk benut!
Wat is Black Friday nou eigenlijk?
Black Friday is een Amerikaanse ‘koopjesdag’ die altijd plaatsvindt op de dag na thanksgiving. Traditioneel wordt Black Friday gezien als begin van het feestdagen shopping seizoen in de VS. Mensen gaan massaal de winkelstraten in en de vraag is groot. Zowel fysieke winkels als webshops spelen hierop in met de meest uiteenlopende aanbiedingen & stunts. Sinds 2015 is de Amerikaanse ‘koopjesdag’ overgewaaid naar Nederland en doen jaarlijks steeds meer retailers er aan mee.
Verwachting Black Friday 2020?
Black Friday zal dit jaar een andere insteek krijgen dan de voorgaande jaren. In Nederland ligt de focus altijd al voornamelijk op de online verkoopkanalen, Black Friday Nederland verwacht dat er dit jaar meer online geadverteerd gaat worden dan ooit tevoren, met nog scherpere kortingen!
Volgens Adobe Analytics is de verwachting dat de verkoop van Black Friday en Cyber Monday in 2020 met bijna 20% zal toenemen in vergelijking met de verkopen in dezelfde periode in 2019.
Het consumentenvertrouwen in de e-commerce blijft stijgen, momenteel geeft zelfs 70% van de consumenten aan niet snel meer terug te keren naar de fysieke winkels. Dit betekent dat de stijging van het marktaandeel van e-commerce aan zal houden. (bron: Channable_whitepaper_BlackFriday).
Het is van groot belang om tijdig voorbereidingen te treffen op Black Friday 2020! Hier volgen enkele tips, waarmee rekening te houden tijdens deze voorbereidingen. Kom je er niet uit? Dan helpt ons Vlijmscherpe team je natuurlijk graag met het treffen van deze voorbereidingen!
Zorg dat je website klaar is voor Black Friday!
Black Friday zal zorgen voor een boost in je online verkeer. Wees er zeker van dat de webshop of website dit extra verkeer aan kan! Doe je mee aan Black Friday, maak dit dan bespreekbaar met je website bouwer. Laat een aparte landingspagina maken in het teken van Black Friday & presenteer je aanbiedingen hier zo overzichtelijk mogelijk.
Zet een Multi Channel Strategie in tijdens Black Friday.
Stem je online kanalen goed op elkaar af, zodat deze elkaar versterken en niet tegenspreken! Hiermee vergroot je het aantal contactmomenten met je potentiële klant & bereik je de doelgroep via diverse online kanalen.
Wil je een nieuw publiek bereiken of je publiek uitbreiden tijdens deze Black Friday, kies dan voor Social Advertising. Het bereik hierop is groot & je kunt heel gericht targetten op jouw gewenste doelgroep. Eenmaal onder de aandacht bij de doelgroep, dan is het belangrijk om onder de aandacht te blijven! Hiervoor kun je Remarketing in zetten. Kies in dit geval voor display banners in thema van Black Friday. Onze ervaring heeft ons geleerd dat de benaderde doelgroep na een banner weergave, je zal opzoeken via de Google zoekmachine. Nu is het belangrijk dat juist jij op dit moment naar voren komt, zodat ze de website gaan bezoeken en niet die van een je concurrenten! Door Google zoekadvertenties op de juiste manier in te zetten zorg je ervoor dat jij altijd bovenaan in de zoekresultaten staat. Er is een speciale promotie extensie voor Black Friday, vergeet deze niet in te zetten!
Black Friday staat natuurlijk bekend om de aantrekkelijke aanbiedingen. Men wacht tegenwoordig zelfs met de grote aankopen tot Black Friday.Door jezelf bovenaan in de zoekmachine van Google of Bing te plaatsen met zoek en/of shopping advertenties bereik jij jouw potentiële klanten als eerst!
Zorg ervoor dat je dit jaar extra goed zichtbaar bent voor je potentiële kopers tijdens Black Friday. Onze professionals denken graag mee aan jouw online aanpak & het boosten van je online verkopen.